6 września 2016 Udostępnij

W jaką stronę będzie ewoluować hurtowy rynek kwiatów?

Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi w jakim kierunku to będzie szło. Kluczowa sprawa to rozwiązanie tych problemów z jakimi ten rynek musi sobie radzić.

Doświadczeni obecnie przedsiębiorcy, którzy są na tym rynku od lat muszą tak czy tak szukać dla siebie takich rozwiązań, które dalej będą ułatwiać rozwój i funkcjonowanie. Szuka się między innymi w miarę możliwości takich rozwiązań, które sprawią, że będzie można skorzystać z nowych form dystrybucji. Nie zawsze dobrze się to sprawdza, że na rynku jest tak duża konkurencja. Jednocześnie cały czas myśli się o poszukiwaniu takich rozwiązań, które sprawią, że hurtownie będą mogły sobie jakoś na tym rynku skutecznie radzić.

Na tą chwilę wydaje się, że zupełnie inaczej obecnie funkcjonuje ten rynek. Niezależnie jednak od tego o jaką chodzi branżę zawsze dąży się do tego, by gromadzić taki asortyment, który będzie się dobrze sprzedawał. W przypadku kwiatów także będzie to bardzo ważne. Warto więc dbać o inwencje i portfolio produktów, które będzie bardzo dobrze rozwinięte. W ten sposób praktycznie każdy pojawiający się klient będzie mógł u nas szukać dla siebie coś odpowiedniego. Na pewno warto ciągle szukać i się rozwijać, ponieważ tak naprawdę te możliwości będą w ten sposób rosnąć.

Trzeba pamiętać, że obecnie sektor hurtowy to najczęściej połączenie kilku dużych firm w jedno i to takie przedsiębiorstwa radzą sobie najlepiej. Największe znaczenie mają obecnie duże firmy i podobnie zaczyna się również dziać na rynku kwiatów. Dlatego trzeba zobaczyć, że te firmy, które decydują się na konsolidację wychodzą na tym bardzo dobrze, ponieważ stają się w ten sposób dużo bardziej konkurencyjne i klientom mogą zdecydowanie więcej zaoferować. Jednocześnie trzeba zwrócić uwagę na to, że takie firmy również są w stanie oferować mniejsze ceny.

Pojedyncza, niewielka hurtownia tak naprawdę nie ma takich możliwości jak skonsolidowana firma. Wydaje się więc, że nasze hurtownie kwiatów muszą także iść w tym kierunku i powinny szukać dla siebie współpracowników, w ramach których będzie można mówić o konsolidacji. Nie jest to jednak takie proste jakby się mogło wydawać. Pojawia się pytanie czy nasze firmy w ogóle są gotowe na to, by myśleć o konsolidacji.

Większość ekspertów uważa, że nasze firmy zbyt mocno są przywiązane do autonomii i najczęściej nie będą chciały tego realizować. Warto więc szukać pomysłów na to, by naszych przedsiębiorców jednak do takiej konsolidacji przekonać i jakość zachęcić, ponieważ będzie to przede wszystkim dla ich dobra.

Natalia

Redakcja playklatka.pl