7 września 2016 Udostępnij

Jak uwieść klienta – visual merchandising w kwiaciarni

Współczesna kwiaciarnia musi myśleć cały czas o nowoczesnej formie swojej działalności, by budować markę, która będzie zapadać klientom w pamięci. Pomysłów jest wiele i nie wystarczy już florysta za ladą a kwiaty w wazonie, by sprzedaż rosła.

Tak naprawdę właśnie kluczową sprawą zawsze będzie to jak kwiaty będą zaprezentowane. Paleta barw, zapachu, wiele różnych dodatków. To wszystko musi być zastosowane, by kwiaciarnia mogła mówić o udanym visual merchandisingu. W ten sposób może się okazać, że będzie można zacząć zyskiwać, ponieważ nasza kwiaciarnia i prezentacja produktów wpadnie w oko klientom.

Chodzi oczywiście o to, by zachęcić klientów i przyciągnąć ich uwagę. Można między innymi zacząć od witryny, która to jako pierwsza będzie się pojawiać w oczach klientach i na pewno już wiele o nas będzie mówić. Dlatego aranżując kwiaciarnię od wewnątrz nie można zapominać o znaczeniu jakie będzie miała właśnie ta witryna, którą klient zobaczy. Jeśli uda się od niej zaczać udanie to bardzo możliwe, że to będzie początek naszej drogi do udanego układu i wystroju w kwiaciarni.

Sztuką będzie takie wyeksponowanie towaru, że estetycznie będzie on wyglądał doskonale i dodatkowo będzie budził większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Jeśli uda się wszystkie elementy tak zestawić to będzie pierwszy krok do sukcesu. Na witrynie najlepiej umieścić te elementy, które od razu przyciągać będą wzrok, ponieważ to właśnie na tym powinno nam najbardziej zależeć, jeśli chcemy wabić do siebie klientów. Można również umieścić pewne dodatki w takim miejscu, ponieważ jest rzeczą oczywistą, że mają one swoje istotne znaczenie i nie powinno się o nich zapominać.

Dalej wnętrze kwiaciarni, która klientom powinna się jawić raczej jako miejsce udane, przyjemne, w którym będą się rzeczywiście dobrze czuli. Poza tym trzeba również zaprezentować klientom to co mamy do zaoferowania, dlatego kwestia odpowiedniego ustawienia kwiatów, które są w sprzedaży to również ważna sprawa, o której nie można zapominać. Każdy powinien starać się o prezentacje kwiatów zgodnie z zasadami merchandisingu. Jeśli mamy taką możliwość na pewno dobrze będzie część ekspozycji ustawić przed drzwiami, by wyjść do klienta z tym co sprzedajemy.

To szansa na to, że uda się nam dobrze zaprezentować i zachęcić do zakupu a nawet do wejścia tych przechodniów, którzy akurat w okolicy będą się pojawiać. Możliwości jest wiele i trzeba je także umieć dopasować do swojej kwiaciarni i indywidualnych warunków, tak by rzeczywiście uwieść klientów.

Natalia

Redakcja playklatka.pl

Zobacz również