7 września 2016 Udostępnij

Reklamacje w kwiaciarni

Każdy z nas oczywiście funkcjonuje w obrocie prawnym i w związku z tym będzie także związany z przepisami, które odnoszą się do procesu reklamacji. Podobnie będzie w zakresie kwiatów. Dopóki wszystko jest ok to klient jest zadowolony i nie będzie zwracał się do nas z reklamacją. Co jednak, gdy kwiaty szybko zwiędną, albo też dekoracja będzie inna niż oczekiwał klient.

Jak w takiej sytuacji skutecznie rozwiązywać te konflikty prawne, które mogą się pojawiać między nasza działalnością a klientem? Czego w ogóle klient może się od nas domagać i jak reagować?

Na początek trzeba zaznaczyć, że akurat w takiej branży reklamację to do tej pory rzadkość. W praktyce więc nie trzeba się często z tym zmagać. Jednak w rzeczywistości najlepiej będzie dążyć do tego, by w ogóle nie było reklamacji. Jeśli będziemy spisywać bardzo dokładne umowy, co do formy przygotowywanej dekoracji to będzie to kluczowa sprawa, która pozwoli nam uniknąć problemów. Zdjęcia, opisy, to wszystko daje nam szansę na określenie tego jak ma to wszystko wyglądać i tym samym klient nie będzie mógł zgłaszać do nas pretensji o reklamacyjnym charakterze.

Trzeba także już po wykonaniu dekoracji zrobić zdjęcia, które będą formą zabezpieczenia. Oddajemy klientom do ręki kwiaty i jeśli nagle pojawią się z ze zniszczonymi bukietami to dobrze mieć potwierdzenie, że od nas otrzymywali kwiaty w idealnym stanie. Wszystko to ma znaczenie i może nas ochronić przed przykrymi konfliktami o prawnym charakterze. Klienci często próbują nadużywać swoich praw i warto być przygotowywanym w taki sposób, by sobie z nimi jakoś poradzić.

Jeśli też będziemy dla świętego spokoju uwzględniać każdą reklamację to również dajemy taki znak klientom, który może sprawić, że potem będą nas dalej wykorzystywać, ponieważ zauważą, że jesteśmy skłonni do przyjmowania reklamacji. Warto więc konfliktowych sytuacji unikać w miarę możliwości, a jeśli się pojawią to także bronić swoich interesów pamiętać, że istnieje coś takiego jak zachowania asertywne.

Marta

Redakcja playklatka.pl