
Reklamacje w kwiaciarni
Każdy z nas oczywiście funkcjonuje w obrocie prawnym i w związku z tym będzie także związany z przepisami, które odnoszą się do procesu reklamacji. Podobnie będzie w zakresie kwiatów. Dopóki wszystko jest ok to klient jest zadowolony i nie będzie zwracał się do nas z reklamacją. Co jednak, gdy kwiaty szybko zwiędną, albo też dekoracja będzie inna niż oczekiwał klient.
Jak w takiej sytuacji skutecznie rozwiązywać te konflikty prawne, które mogą się pojawiać między nasza działalnością a klientem? Czego w ogóle klient może się od nas domagać i jak reagować?
Na początek trzeba zaznaczyć, że akurat w takiej branży reklamację to do tej pory rzadkość. W praktyce więc nie trzeba się często z tym zmagać. Jednak w rzeczywistości najlepiej będzie dążyć do tego, by w ogóle nie było reklamacji. Jeśli będziemy spisywać bardzo dokładne umowy, co do formy przygotowywanej dekoracji to będzie to kluczowa sprawa, która pozwoli nam uniknąć problemów. Zdjęcia, opisy, to wszystko daje nam szansę na określenie tego jak ma to wszystko wyglądać i tym samym klient nie będzie mógł zgłaszać do nas pretensji o reklamacyjnym charakterze.
Trzeba także już po wykonaniu dekoracji zrobić zdjęcia, które będą formą zabezpieczenia. Oddajemy klientom do ręki kwiaty i jeśli nagle pojawią się z ze zniszczonymi bukietami to dobrze mieć potwierdzenie, że od nas otrzymywali kwiaty w idealnym stanie. Wszystko to ma znaczenie i może nas ochronić przed przykrymi konfliktami o prawnym charakterze. Klienci często próbują nadużywać swoich praw i warto być przygotowywanym w taki sposób, by sobie z nimi jakoś poradzić.
Jeśli też będziemy dla świętego spokoju uwzględniać każdą reklamację to również dajemy taki znak klientom, który może sprawić, że potem będą nas dalej wykorzystywać, ponieważ zauważą, że jesteśmy skłonni do przyjmowania reklamacji. Warto więc konfliktowych sytuacji unikać w miarę możliwości, a jeśli się pojawią to także bronić swoich interesów pamiętać, że istnieje coś takiego jak zachowania asertywne.
Zobacz również
Florystyka – co przed nią?
V Jeśli chodzi o dystrybucję kwiatów jest to rynek, na który składa się wiele elementów. Wszystko musi być ze sobą dobrze zgrane, ponieważ od tego będzie zależeć czy uczestnicy tego rynku będą zadowoleni z tego jak on funkcjonuje. Obecnie musimy zauważyć, że ogrodnicy nie...
Dystrybucja kwiatów – quo vadis?
V Dystrybucja założeniu powinna gwarantować dostarczenie dobrych towarów w odpowiednie miejsce w możliwie najlepszym czasie przy zachowaniu niskich kosztów. Jest to jednak tylko teoria i w praktyce wygląda to różnie. Pewnie każdy kto w dystrybucji niezależnie branży pracował wie...
O kwiatach prosto pod drzwi kwiaciarni
V Obecnie coraz więcej kwiaciarni stara się szukać dla siebie możliwość dostawy kwiatów bezpośrednio pod drzwi kwiaciarni. Okazuje się, że zamawianie kwiatów w sieci staje się bardzo popularne i wiele osób chce z takiej możliwości korzystać. Przede wszystkim pełna kontrola...